firmy logistyczne Warszawa

Globalizacja umożliwiła wielu przedsiębiorcom swobodny transport rzeczy na arenie międzynarodowej. Dziś bez większych problemów można zarówno sprowadzać coś z nawet najodleglejszych zakątków świata, jak i przewozić produkty krajowe do różnych miejscach globu.

Doświadczone firmy logistyczne Warszawa, Kraków, Poznań i inne większe miasta są w stanie zorganizować przewóz, przygotować przesyłki a w razie potrzeby zapewnić ich magazynowanie. To jednak nie koniec oferowanych usług – można liczyć także na całkowite wsparcie spedycyjne oraz pomoc w wyborze najlepszej metody transportu. Zasadniczo są trzy: lotnicza, kolejowa i morska. Największą popularnością cieszy się ostatnia metoda, gdyż jest zdecydowanie tańsza, a przy jednym kursie można załadować na statek znaczną ilość kontenerów, a co za tym idzie – rzeczy, które mają być przetransportowane.

Istotną rolę odgrywa w tym przypadku właściwy dobór kontenerów i wykorzystanie w pełni ich ładowności. Wtedy transport towarów będzie skuteczny, bezpieczny a także najbardziej się opłaci.

Jakie typy kontenerów są zatem najczęściej wykorzystywane przy transporcie morskim?

Rodzaje kontenerów w spedycji morskiej

Transport kontenerów morskich to obecnie jedna z najbardziej ekonomicznych metod przewozu znacznej ilości towarów do nawet najodleglejszych miejsc na całym świecie. Tym sposobem można przetransportować rzeczy o nietypowych gabarytach, jak również uważane za niebezpieczne. A jeżeli mowa o transporcie rzeczy na dużą skalę, w odległe miejsca czy po prostu dużych wagowo i o nietypowych rozmiarach, to warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kontenera.

Do wyboru jest wiele rodzajów kontenerów, można jednak wymienić te, które cieszą się największą popularnością. Kontenery uniwersalne są wykorzystywane przy tzw. transporcie drobnicy, czyli różnego rodzaju ładunkach, które znajdują się w jednym transporcie. Czasami ten rodzaj kontenera znajduje zastosowanie także przy transporcie towarów luzem. Kontenery z otwartym dachem to świetne rozwiązanie dla ładunków, które ze względu na swą wysokość nie mieszą się do kontenera uniwersalnego. W tym przypadku rzeczy są ładowane od góry, co znajduje zastosowanie także przy transporcie towarów sypkich. Kontenery z otwartym bokiem lub otwartym bokiem i dachem, które są przystosowane do załadunku rzeczy, które ze względu na swoje wymiary nie zmieściły się do wcześniejszych rodzajów kontenerów. Poza tym wymienić można także kontenery typu platforma, kontenery zbiornikowe czy chłodnicze.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here