bohaterowie lektur

Język polski raczej nie należy do ulubionego przedmiotu uczniów. Niekończące się dyktanda, wypracowania, czytanie lektur i klasówki z ich znajomości, a także sztampowe wprowadzenie do poszczególnych epok literackich sprawia, że nikt nie chce uczyć się języka polskiego z zapałem i zaangażowaniem.

Często sami nauczyciele mają problem z tym, jak ciekawie przedstawić dany temat czy zagadnienie i uciekają się do znanych oraz przewidywanych rozwiązań. Uczniowie natomiast szybko wyczuwają brak kreatywności i zwyczajnie zaczynają się nudzić. Przy zbyt dużej schematyczności w działaniu, nawet najciekawsi bohaterowie lektur, wydają się mdli. Czy można jakoś temu zaradzić i sprawić, że lekcje języka polskiego znowu staną się ciekawe, zainicjują ożywczą dyskusję i sprawią, że uczniowie zechcą działać twórczo?

Dobrym rozwiązaniem jest poszukanie wsparcia takiego jak np. gotowe konspekty język polski. Internet jest pełen pomysłów na ciekawe poprowadzenie lekcji, wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć, by znaleźć interesujące nas materiały…

Darmowe konspekty języka polskiego

Jednym z miejsc, gdzie można znaleźć coś wartościowego są blogi prowadzone przez innych nauczycieli. Takie często są prawdziwą skarbnicą pomysłów z gotowymi i ciekawymi konspektami, które zawsze jeszcze można delikatnie zmodyfikować i dostosować do potrzeb swojej klasy.

Wiele pomysłów na przeprowadzenie zajęć języka polskiego znajduje się także w darmowych publikacjach w formie ebooków. Niekoniecznie muszą być one tworzone przez nauczycieli tegoż języka. Świetnie bowiem sprawdza się także wykorzystanie innych przedmiotów takich jak np. plastyka a właściwie ich elementów w prowadzeniu zajęć języka polskiego.

Skoro już mowa o innych przedmiotach to ciekawą alternatywą jest także przejrzenie portali, w których główna role odgrywa teatr, a działania teatralne są natomiast jednym z elementów budujących nieszablonowy konspekt. Język polski zawsze miał zresztą po drodze z teatrem. Działania teatralne nie tylko tchną nieco życia i ożywią tradycyjne, utrzymane w sztywnych ramach lekcje języka polskiego, ale także przede wszystkim zaktywizują grupę do twórczego działania podczas lekcji.

Tym sposobem łatwiej jest, chociażby rozpocząć dyskusję o złożonych zagadnienia i problemach przedstawionych w szkolnych lekturach, kiedy zamiast omawiać je w sposób tradycyjny, siedząc w ławkach – uczniowie mogą zastąpić to prostymi działaniami teatralnymi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here