marketing automation

Automatyzacja marketingu jest to proces przeprowadzania wszelkich działań związanych z marketingiem, które wykorzystują specjalne oprogramowanie oraz narzędzia niezbędne do polepszenia jakości sprzedaży. Ma to na celu zwiększenie poziomu efektywności wszystkich marketingowych działań, zbieranie, a także analizowanie danych na temat potencjalnych klientów, co pozwala na duże oszczędności w czasie. Jest to tzw. marketing automation.

Marketing automation

marketing automationInformacje o zainteresowaniach konsumenta, jego potrzebach, cechach demograficznych, aktywności na danej stronie, czasie jaki tam spędza, produktów jakie kupuje oraz to, z jakiej strony dotarł na stronę firmy, pozwalają na dostosowanie odpowiedniej strategii marketingowej do danego segmentu, czyli do wyodrębnionej grupy docelowej charakteryzującej się podobnymi cechami i właściwościami. Odpowiedni przekaz marketingowy, dzięki informacjom zebranym przez system jest przekazywany do potencjalnych konsumentów za pomocą oprogramowania. Zazwyczaj klienci dostają takie przekazy marketingowe za pomocą maila, który dociera do ich internetowej skrzynki mailowej i ma szansę być przez nich odczytany, a co za tym idzie, mogą się daną ofertą czy przekazem reklamowym zainteresować.

Funkcje jakie posiada automatyzacja marketingu to między innymi bieżący monitoring oraz analizowanie tego, co klienci robią na stronie przedsiębiorstwa, późniejsza segmentacja, czyli podział i wyodrębnienie jednorodnych grup klientów ze względu na określone czynniki, później następuje stworzenie odpowiedniego przekazu reklamowego, który będzie doskonale dostosowany do danego segmentu, następnie tworzone są maile i wysyłane do tych grup konsumentów. Na końcu ma miejsce kontrola oraz sprawdzanie tego, jak dany odbiorca maila na niego zareagował.

Remarketing

Odpowiedni system automatyzacji marketingu umożliwia dostosowanie i wysłanie odpowiednich maili z przekazem reklamowym, dostosowanie treści na stronę internetową do nowego klienta, tworzone są także specjalne reklamy, które pojawiają się klientowi na innych stronach, po opuszczeniu danej witryny firmy, czyli tak zwany remarketing. Dodatkowo można również sprawdzać użytkownika w mediach społecznościowych i tego jakich akcji tam dokonuje. System umożliwia także analizę zebranych danych i sprawdza skuteczność działań, by móc na bieżąco je zmieniać i ewentualnie korygować i jeszcze lepiej dopasowywać się do klientów. Niektóre systemy marketing automation pozwalają na monitorowanie działań użytkowników również w aplikacjach mobilnych, by mieć pełen obraz działań klienta i wszystkie niezbędne informacje na jego temat.

Marketing szeptany

Oczywiście marketing automation nie wyczerpuje możliwość jakie w kwestii marketingu drzemią w internecie. Specjaliści od reklamy mają tutaj jeszcze mnóstwo innych skutecznych narzędzi do promowania marki, produktów, czy też usług. Jednym z takich narzędzi jest choćby marketing szeptany. Na czy to polega? W największym skrócie marketerzy zakładają konta na różnych forach, gdzie umiejętnie włączają się do dyskusji reklamując jednocześnie dany produkt. Klucz do sukcesu tkwi w tym wypadku w subtelności takich działań. Zbyt nachalne reklamowanie konkretnej marki może zostać szybko zauważone przez internautów, a także przez administratora forum. Zwykle kończy się to usunięciem konta marketera. Dlatego do takich działań należy podchodzić bardzo delikatnie i umijętnie. Wyczucie ma tutaj kluczowe znaczenie.

Social Media

marketing automationAby szybko zdobyć zainteresowanie w sieci, warto skorzystać z możliwości jakie dają Social Media. Facebook i Instagram do idealne miejsca dla rozpropagowania swojego biznesu. Jeśli chcesz skutecznie zaistnieć z nowym produktem, czy też nową usługą powinieneś mieć przede wszystkim konta na tych właśnie portalach społecznościowych. Tutaj szybko nawiążesz kontakt z grupą potencjalnych klientów. Aktywność w Social Media pozwoli również na uzyskanie ruchu na twojej stronie internetowej. Jeśli jest to strona sklepu internetowego, zjawisko to powinieneś odczuć bezpośrednio w postaci zwiększonej sprzedaży swoich produktów.

Pozycjonowanie strony internetowej

Jednak naturalnie nie jest to jedyna droga do pozyskania ruchu na swoją stronę internetową. W tym zakresie bowiem duże możliwości drzemią również w pozycjonowaniu. Uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google można również uzyskać za pomocą określonych działań, znacznie mniej naturalnych niż poprzez promocję w Social Media. Podstawą jest w tym wypadku odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Mamy tu na myśli działania dwutorowe – optymalizację treści na stronie, oraz optymalizację strony pod kątem technicznym. Taką stronę można wreszcie podlinkować. Pozyskanie linków z dobrych stron jest wręcz na wagę złota. W następnej kolejności dobrym rozwiązaniem jest również prowadzenie bloga tematycznego, wokół którego możemy skupić określoną społeczność internatów, naszych potencjalnych klientów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here