W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się Real Time Marketing, czyli w prostym i najkrótszym tłumaczeniu marketing czasu rzeczywistego. Ten typ marketingu internetowego polega na tworzeniu przyciągających uwagę, oryginalnych, zaskakujących treści nawiązujących do bieżących wydarzeń, a w ostateczności prowadzących do wzrostu świadomości marki wśród odbiorców. Taka forma marketingu daje firmie szansę na szybkie zdobycie popularności i ulepszenie swojego wizerunku a także wzmocnienie swojej pozycji na rynku dzięki inteligentnym, adekwatnym i szybkim działaniom w internecie.
Real Time Marketing
Strategia postępowania w przypadku tej formy marketingu opiera się na intensywnym działaniu w czasie trwania danego wydarzenia. Kluczowe jest błyskawiczne reagowanie na informacje, którymi interesują się potencjalni klienci. Marketingowy potencjał danego zdarzenia może zostać wykorzystany całkowicie szczególnie wtedy, gdy nadawca przekazu ma preferencje i zainteresowania odbiorców a przede wszystkim dostosowuje przekaz do ich oczekiwań. Przekazywane treści powinny cechować się przede wszystkim autentyzmem, opierać na dokładnej analizie i dobrym zrozumieniu komentowanego faktu. Dla części marketingowców strategia w przypadku Real Time Marketingu opiera się na szybkim reagowaniu na istotne wydarzenia, a dla pozostałej części specjalistów w dziedzinie marketingu na bieżącym reagowaniu na zdarzenia z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Większość doświadczonych marketingowców jest zdania, że strategia tego typu marketingu ma ogromne znaczenie w ich konkretnych działaniach. Marketing czasu rzeczywistego jest coraz częściej i chętniej stosowaną formą reklamy w trakcie organizowania różnych akcji promocyjnych przez dyplomowanych specjalistów od marketingu, specjalistów od wizerunku, specjalistów od spraw reklamy jak i prężnie działające agencje reklamowe. Pozwala on na błyskawiczne i skuteczne działania w sieci, co jest niezwykle ważne i bardzo pomocne w świecie reklamy i marketingu internetowego.