Jak zmniejszyć dyskomfort u pacjentów stresujących się w gabinecie stomatologicznym

Większość ludzi nie cieszy się na myśl o wizycie u dentysty, jednak dla niektórych jest to ekstremalnie stresujące doświadczenie. W Polsce około 10% ludzi cierpi na skrajny lęk przed dentystą — ostry, intensywny strach przed wizytą u dentysty.

Dlaczego wizyta u dentysty może stresować?

Przyczyny niepokoju zaczynają się już wtedy, gdy pacjent zerknie na same narzędzia stomatologiczne – obejmuje to zarówno strach przed igłami i wiertłami dentystycznymi, jak i dyskomfort związany z brakiem kontroli. Dla wielu pacjentów wizyta u dentysty przywołuje nieprzyjemne wspomnienia bolesnych zabiegów.

Chociaż nie możesz zmienić przeszłych doświadczeń swoich pacjentów, istnieją praktyczne sposoby i sklep instrumenty stomatologiczne, które mogą pomóc im poczuć się mniej niespokojnym i bardziej zrelaksowanym. Spójrzmy na ten temat nieco bliżej!

Stwórz relaksującą atmosferę

Wszystko zaczyna się w Twojej poczekalni. Wybierz farby i dekoracje w delikatnych kolorach zamiast krzykliwych, żywych. Oferuj dużo wygodnych miejsc do siedzenia. Zapewnij wizualne odwrócenie uwagi, takie jak akwarium lub ekran wideo przedstawiający spokojne sceny natury. Nawet niejedna hurtownia stomatologiczna ma w tym zakresie również sporo do zaproponowania.

W gabinecie zachęcaj personel do tego, by wypowiadali się w spokojny, profesjonalny sposób. Zaoferuj pacjentom zestawy słuchawkowe, które odtwarzają relaksującą muzykę — muzyka nie tylko pomaga zagłuszyć dźwięk końcówek, ale udowodniono, że zmniejsza odczuwanie bólu.

O czym pomyśleć, gdy pacjent już czeka na krześle?

Niespokojni pacjenci od razu są zmartwieni i zdenerwowani, więc nie każ im czekać. Zachowaj spokój i trzymaj się harmonogramu. Jeśli się spieszysz lub jesteś zestresowany, kiedy wchodzisz do gabinetu, poczują tą negatywną energię.

Przed zabiegiem wyjaśnij:

  • na czym polega zabieg,
  • jak długo powinien trwać,
  • jakiego rodzaju bólu mogą odczuwać.

Oczekiwanie na ból jest często większym powodem niepokoju niż sam ból. Podczas leczenia należy rozpraszać pacjenta przyjazną rozmową, aby słuchał tego, co mówisz, a nie myślał o tym, co robisz.

Odwiedzając sklep dentystyczny Warszawa sam wyobraź sobie, że jesteś niespokojnym pacjentem. Nerwowo siadasz na krześle, tylko po to, by zostać wizualnie skonfrontowanym z zastraszającym zestawem wierteł i rękojeści na wysokości Twoich oczu. Nawet urządzenia kliniczne leżące na blacie mogą wywoływać poczucie lęku. Właśnie dlatego trzymanie sprzętu dentystycznego poza zasięgiem wzroku może zdziałać cuda w radzeniu sobie z lękiem pacjentów stomatologicznych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here