Email marketing

Jak co dzień wstajesz wcześnie rano. Idziesz do łazienki, dokonujesz codziennej toalety. Potem do kuchni, by sporządzić pyszną kanapeczkę i kubek gorącej herbatki. Lub kawusi. Siadasz z tym wszystkim przy stole i pałaszując otwierasz laptopa. Wchodzisz na skrzynkę i… Znowu te reklamy! No ile można! Co otworzysz skrzynkę email, to widzisz te przeklęte reklamy. Szampon przeciw łysieniu, magiczne tabletki rozwiązujące twoje problemy małżeńskie raz na zawsze czy też inne tego typu „potrzebne” i „działające” rzeczy. Męka, męka i jeszcze raz męka. Cóż, dla ciebie może i męka, ale dla wysyłających – to chleb powszedni. Bo na tym też polega email marketing. Czyli jedna z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę elektroniczną jako swe narzędzie komunikacji. Jednak na czym jeszcze skupia się ten cały email marketing?

Email marketing

Email marketingOpisuję i objaśniam. Email marketing w głównej mierze obejmuje analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę różnorakich procesów. Jakich? Czytaj dalej, ale uważnie, bo procesy te to:

  • tworzenie i rozbudowa baz adresów mailowych,
  • zarządzanie nimi,
  • przygotowywanie treści wiadomości, jak również ich kreacja i późniejsze rozsyłanie,
  • obsługa informacji zwrotnych
  • tworzenie schematów komunikacyjnych opartych o pocztę elektroniczną.

Jak więc widzisz, to wiele zaawansowanych i niełatwych procesów.

Zadania email marketingu

Podstawowymi – i zarazem najważniejszymi – zadaniami email marketingu jest budowa lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowa pożądanego wizerunku usługodawcy a także sprzedaż. Zadania te nie byłyby jednak możliwe do wykonania, gdyby nie odpowiednie narzędzia. Zaliczyć można do nich: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, a także tak znienawidzone przez ciebie reklamy w wiadomościach elektronicznych.

Generalnie rzec biorąc, email marketing opiera się na koncepcji marketingu przyzwolenia – bardziej fachowo zwanego „permission marketing” – czyli odbiorca danego przekazu musi wyrazić zgodę na jego otrzymywanie. Gdy taka prawidłowość nie zachodzi, mamy do czynienia z ordynarnym spamem, a marketing to to nie jest, tylko zwykłe zawracanie głowy.

A gdzie możesz spotkać się z takim typem marketingu? Prawie wszędzie: w programach lojalnościowych, wszelkiego rodzaju promocjach konsumenckich, badaniach marketingowych czy chociażby działaniach z zakresu public relations.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here