Narzędzia marketingu

Jedną z części marketingu jest komunikacja marketingowa, czyli proces, w którym następuje jednostronny przepływ informacji pomiędzy firmą, a jej otoczeniem. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu narzędzi marketingu zaczynając na tradycyjnych ulotkach i folderach reklamowych kończąc na e-marketingu opierającym się na reklamie mailowej lub portalach społecznościowych.

Narzędzia marketingu są więc tym, co pozwala nawiązać kontakt i relacje z potencjalnymi odbiorcami

Narzędzia marketingu są więc tym, co pozwala nawiązać kontakt i relacje z potencjalnymi odbiorcamiJednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych jest pozycjonowanie. Są to działania mające na celu dążenie do osiągania jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Dzieje się tak za sprawą słów kluczowych, czyli fraz, które mają za zadanie wypromować nas w hierarchii wyników wyszukiwarki. Uzyskując wysoką pozycję zyskujemy znacznie większe szanse na rynku. Stajemy się bardziej widoczni i rozpoznawalni. Użytkownicy wpisując daną frazę najczęściej klikają tylko kilka pierwszych wyników, co powinno dać do myślenia. Pozycjonowanie ma wysoką skuteczność, co potwierdzają sami marketingowcy. Od niego zależy, czy klient trafi na naszą stronę. Nawet jeśli nasza oferta będzie wyjątkowo atrakcyjna i konkurencyjna, brak pozycjonowania spowoduje, że klient nie będzie mógł na nią trafić.

Z kolei e-mail marketing polega na komunikacji z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej. E-mail marketing może zachęcić klientów do współpracy i budować dobrą opinię o marce. Należy jednak podkreślić, że nie chodzi tu o zaśmiecanie skrzynki klienta spamem. Takie działanie skutecznie zniechęci kontrahenta do współpracy.

Kolejnym narzędziem marketingowym jest Google AdWords

Jest to narzędzie, dzięki któremu możemy sami zaprojektować reklamę i powiązać ją z interesującymi nas słowami kluczowymi tak aby trafić do określonej grupy odbiorców. Oznacza to, że treści reklamowe są połączone z frazami, które użytkownik wpisuje do wyszukiwarki. Możemy zatem być pewni, że na naszą ofertę natrafi osoba, która dokładnie tego potrzebuje.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here