Marketing jest to sposób działania firm skierowany w stronę klienta. Jest to odpowiednie zarządzanie przedsiębiorstwem tak, aby firma mogła się rozwijać. Są to czynności związane ze sprzedażą wyrobów i różnego rodzaju usług. Marketing posiada wiele metod i technik, które można stosować do pozyskiwania klientów. Celem marketingu jest kształtowanie produkcji poprzez poprawę jakości wytwarzanych produktów, a także promocja towarów danej marki. Jednym z jego rodzajów jest tzw. marketing szeptany.

Marketing szeptany – na czym to polega?

marketing szeptanyObecnie można wyróżnić kilka technik marketingu. Jedną z bardziej popularnych i wykorzystywanych jest marketing szeptany. Są to działania, które mają na celu wywołać dyskusję na temat danego produktu. Działania te powinny być spontaniczne, a prowadzone rozmowy odbywać się w sposób naturalny. Ideą prowadzenia tego typu marketingu jest przedstawienie produktu zgodnie z oczekiwaniami osób uczestniczących w rozmowie. Najlepszym przekaźnikiem tego typu informacji jest Internet. Wykorzystując różnego rodzaju fora, blogi, portale społecznościowe, marketer może jako „prywatna osoba” podłączyć się do dyskusji na jakiś temat, wplątując w nią produkt, który chce polecić. Czasem do tego celu zakładane są nowe wątki, jednak mogą one być podejrzane i szybko usunięte z sieci.

Rolą marketera jest sprawnie wejść w dyskusję, podpowiedzieć rozmówcom swoje rozwiązania, nawet polecając link produktu. Prowadząc marketing szeptany należy pamiętać, aby odnosić się do produktu obiektywnie. Zbytnie zachwalanie, może być szybko rozszyfrowane przez odbiorców i uznane za nachalna reklamę. Takie postępowanie może doprowadzić do negatywnych skutków, jakimi są utrata klientów oraz zła reputacja firmy. Obecnie przedsiębiorstwa często zatrudniają osoby z zewnątrz, które mogą stać się „szeptaczami”. Ludzie tacy zazwyczaj przyjmują zlecenia wielu firm. Są oni doświadczeni w tego typu promocji. Wyszukują odpowiednie forma i strony internetowe, na których mogą włączyć się do rozmowy.

Błędy popełniane w marketingu szeptanym

Najczęściej popełnianymi błędami przez marketerów są nachalność oraz zbytnie zachwalanie firmy lub produktu. Osoby promujące dany towar mogą także za często dodawać linki produktu, co także może zostać rozszyfrowane i odrzucone przez potencjalnego klienta. Marketing szeptany może nie wyjść także wtedy, gdy osoba polecająca pisze ten sam tekst na różnych forach, publikuje posty niezwiązane z tematem dyskusji, zakładając konto i włączając się do dyskusji od razu zamieszcza komercyjne posty lub, gdy nie zna produktu i jego zastosowania, a o nim pisze. Należy pamiętać, iż stosowanie marketingu szeptanego może przynieść wiele pozytywnych skutków, jednak źle prowadzony może spowodować utratę klientów.

Inne formy marketingu internetowego

marketing szeptanyMarketing szeptany jest tylko częścią całego procesu marketingu internetowego. Aby wypromować swoją firmę, usługi i produkty możemy stosować cały wachlarz różnego rodzaju narzędzi. Przede wszystkim powinniśmy wykorzystać potencjał portali społecznościowych. To najprostsza droga do zyskania pierwszych klientów. Dlatego warto założyć fanpage firmy na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu będziemy mogli wejść w interakcje z internautami. To również dobre miejsce na promowanie sowich produktów i usług.

Strona-wizytówka firmy

Warto również rozważyć postawienie strony-wizytówki firmy. Taka strona nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Można ją postawić na darmowym CMS. Jakie możliwości daje nam taka strona? Przede wszystkim powinniśmy traktować ją właśnie jako wizytówkę. Najlepiej jak zamieścimy tutaj najważniejsze informacje dotyczące naszej firmy i naszych usług. Naturalni koniecznie trzeba również tutaj zamieścić formularz kontaktowy, dzięki któremu nasi potencjalni klienci będą mogli się z nami szybko skontaktować. Dobrym rozwiązaniem jest również zamieszczenie galerii zdjęć, na którym przedstawimy cały nasz personel. Odradzamy raczej zamieszczanie materiałów video, które mogą znacznie obciążyć stroną i korzystanie z niej stałoby się uciążliwe.

Pozycjonowanie strony internetowej

Widoczność naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google ma duże znaczenie dla rozwoju naszego biznesu. Dzięki wysokim pozycjom możemy liczyć na ruch na naszej stronie. Aby uzyskać taki efekt, powinniśmy naszą stronę odpowiednio pozycjonować. Na czym to polega? To przede wszystkim stały proces – w zasadzie z pozycjonowaniem nie ma końca. Ciągle należy wykonywać różne czynności mające na celu polepszenie pozycji strony w Google. Najlepiej takie zadanie zlecić dobrej agencji SEO. Ona to podejmie decyzje na jakie aspekty pozycjonowania najlepiej położyć nacisk. Być może okaże się, że wystarczy odpowiednio zoptymalizować treści na stronie. W inny wypadku przyda prowadzenie bloga tematycznego powiązanego z twoją stroną. Czasami konieczne jest zbudowane rozbudowanego systemu stron zapleczowych dla podlinkowania pozycjonowanej strony.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here