Dropshipping – kto i kiedy powinien go wybrać?

0
1366

Dropshipping jest rodzajem dostawy produktów do klientów przez wyselekcjonowane firmy zewnętrze. Dropshipping polega na przyjętej współpracy pomiędzy firmą zajmującą się realizacją dostawy, a przedsiębiorstwem, które przyjmuje zlecenia i sprzedaje produkty. Główną zaletą korzystania z dropshippingu jest zamawianie produktów w hurtowni, płacąc jednocześnie stosunkowo niższą cenę za zakupiony towar i dostarczenie go następnie pod podany w zamówieniu adres klienta. Następnie do zamówienia dolicza się własną marżę. Kluczową zasadą funkcjonowania dropshippingu jest korzystanie z ofert hurtowni, które mają niższe ceny, aby następnie oferowane produkty móc sprzedać z większą korzyścią osiągając tym samym przychód.

Zalety biznesu e-commerce z dropshippingiem

Niebywałą zaletą prowadzenia firmy w oparciu o dropshipping jest możliwość sprzedaży wielu przedmiotów bez aktualnego posiadania ich w swoim magazynie. Cały etap wysyłki jest realizowany przez zewnętrznie opłacaną firmę, która bierze na siebie odpowiedzialność zapakowania oraz wysyłki towaru zamówionego w sklepie internetowym. W ten sposób rola sklepu ogranicza się do zbierania zamówień i przekazywania ich dalej do następnej realizacji. Nie ma potrzeby posiadania własnego magazynu, ani zajmować się pakowaniem i kompletowaniem zamówień.

Kto może skorzystać z dropshippingu?

Z zalet dropshippingu mogą skorzystać zarówno firmy mające swoje stacjonarne punkty jak i te których działalność odbywa się jedynie w internecie. Jak wynika z informacji przedstawionych na stronie zajmującej się łańcuchami dostaw https://www.idosell.com/pl/shop/justintime/dropshipping/dropshipping-dla-hurtowni-i-sklepu-internetowego/ dropshipping jest jedną z metod, która pozwalaja na stworzenie własnego biznesu bez potrzeby posiadania znacznej ilości gotówki. Dropshipping pozwala na wystartowanie z działalnością bez potrzeby poniesienia dodatkowych środków na dostawy. Jest to więc unikatowy sposób na poradzenie sobie z całym procesem transportu towaru, gdy większość kapitału została włożona w założenie firmy. Po pewnym czasie zysk z tej formy współpracy pozwoli na wypracowanie odpowiedniej ilości przychodu i ewentualną zmianę sposobu dostawy.

Dropshipping docenią także młodzi oraz ambitni przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają swój biznes z praktycznie zerowym kapitałem. Sprzedaż produktów w ten sposób nie wymaga posiada sporej ilości nakładów finansowych, co pozwoli na wypracowanie w stosunkowo krótkim czasie odpowiedniej wielkości zysku i zapewni stabilność finansową.

Z dropshipingu korzystają także jednoosobowe firmy, które nie są w stanie zatrudnić dodatkowych pracowników. Oszczędzony czas w takich sytuacjach jest niezaprzeczalnym atutem, gdy nie jest możliwe wykonywanie wszystkich zadań wyłącznie przez jedną osobę. Sprawdzenie towaru osobiście, jego zapakowanie, a następnie dostarczenie do klienta wymaga sporo czasu. W przypadku dropshippingu zamówienie internetowe odbywa się zaraz po zaksięgowaniu wpłaty i jest przekazywane do dalszej realizacji bezpośrednio do hurtowni, która za nas zajmuje się dokumentacją elektroniczną, pakowaniem oraz wysyłką zupełnie bez naszej ingerencji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here