Podstawy marketingu

Marketing jest to metoda działania i zarządzania firmą, która za cel obiera sobie rynek i konsumenta. To wszystkie procesy, które są przeprowadzane z użyciem odpowiednich metod i technik mających istotny wpływ na klienta. Procesy te działają pozytywnie na poziom sprzedaży produktów i usług. Inne definicje mówią o marketingu jako nauce tworzącej i oferującej dobra, z zyskiem dla przedsiębiorstwa, które zaspokajają określone potrzeby konsumenta. Rolą marketingu jest określenie potrzeb konkrementów i ich zaspokajanie oraz podporządkowywanie działań produkcyjnych do konsumenta i jego potrzeb. Dla wszystkich firm marketing jest najistotniejszym elementem, bez którego firma ni będzie mogła dobrze działać. Ważne by firma znała podstawy marketingu i mogła je wykorzystać w działaniach promocyjnych i sprzedażowych, a przez to skutecznie zaspokajać potrzeby konsumentów.

Podstawy marketingu

Podstawy marketinguNajważniejsze instrumenty marketingu nazywane są marketingiem mix. Jest to pięć elementów, które tworzą skuteczny proces marketingowy. Pierwszym i najważniejszym elementem jest produkt. Bez istnienia produktu nie może być mowy o żadnych dalszych działaniach firmy. Produkt musi być dobrze dopasowany do konsumenta i stworzony po dokładnym zbadaniu rynku i znalezieniu tego, czego akurat konsumentom brakuje. Produkt musi mieć też atrakcyjne opakowanie, wyróżniające się spośród konkurentów. Cena jest kolejnym, drugim elementem marketingu mix. Określana jest na podstawie wielu czynników oraz na podstawie popytu i podaży. Trzecim elementem jest promocja, czyli informowanie otoczenia o firmie i o ty co może im zaoferować. Bez tego narzędzia nie może być mowy o sukcesie firmy, gdyż klienci bez promocji nie będą mieli okazji do dowiedzenia się o dobrach firmy. Tutaj jednym z najważniejszych instrumentów promocji jest reklama, czyli najbardziej popularna forma przekazu.czwartym elementem marketingu mix jest dystrybucja, czyli cała droga produktu od producenta do ostatecznego konsumenta. Dobre zastosowanie tych narzędzi pozwoli firmie odnieść sukces.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here