Performance marketing

Performance marketing, czyli inaczej marketing efektywnościowy jest procesem marketingowym, który ma za zadanie skłonienie potencjalnych konsumentów do dokonania określonej konwersji, której oczekuje przedsiębiorstwo. Przykładem takiej konwersji może być między innymi kliknięcie w reklamę internetową, wejście na stronę, zakup produktu lub usługi, subskrypcja newslettera czy wypełnienie ankiety. Marketing efektywnościowy działa w sposób umożliwiający zmierzenie skutków wszystkich akcji promocyjnych. Ten rodzaj marketingu jako główny cel zakłada uzyskanie określonego efektu i jednocześnie pozwala zmierzyć to, jaki wpływ dana reklama ma na konkretnego użytkownika. Nie ma znaczenia jednak jak wiele osób widzi daną reklamę, najbardziej istotne jest to, jak dużo osób kliknęło daną reklamę, zakupiło produkt, zapisało się do newslettera czy wypełniło kwestionariusz ankiety, ponieważ każdą z tych czynności można kontrolować i na bieżąco monitorować, a później podać wyniki analizy i zobaczyć, które z działań marketingowych miały największą skuteczność i przyniosły najlepsze efekty.

Współczynnik konwersji w performance marketingu

Współczynnik konwersji w performance marketinguWskaźnikiem skuteczności kampanii tego rodzaju marketingu jest wskaźnik konwersji, czyli wskaźnik, który pozwala zobaczyć, jak wiele osób dokonano pożądanej przez firmy czynności. Performance marketing może być stosowany w wielu rodzajach reklamy w sieci. Ważne jest jednak, by osoba odpowiedzialna za daną kampanię stale ją monitorowania i kontrolowała oraz wprowadzała ewentualne poprawki.

Informacje, jakie przedsiębiorstwo dostaje po przeprowadzeniu udanej akcji marketingowej pozwala ocenić, które z danego procesu promocji było najlepsze i przyniosło najlepsze efekty, a które były najsłabsze i wymagają poprawy lub całkowitego usunięcia. Dzięki temu firma może przy kolejnej kampanii wykorzystywać tylko te narzędzia, które były najlepsze. Dzięki temu, że akcje mogą zostać zmierzone, wiemy też, jakie koszty ponosi firma przy każdej kampanii, przez co będzie można dobrze oszacować budżet i nie martwić się o jakieś nadprogramowe koszty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here