Marketing wirusowy

Pojęcie marketing wirusowy oznacza takie działania, które spowodują sytuację, gdy użytkownicy będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące danej firmy, usług czy produktu. Jest to nie tylko szczegółowa informacja, ale też może to być prezentowanie marki, czy jej pozycjonowanie.

Czym jest marketing wirusowy?

Według definicji Macieja Dutko marketing wirusowy (ang. viral marketing) to „strategia, której celem jest przedstawienie odbiorcom komunikatu komercyjnego i zaangażowanie odbiorców w jego powielanie i rozprzestrzenianie”. Dobrym przykładem marketingu wirusowego są filmiki i zdjęcia, które są na tyle ciekawe, czy zabawne, że użytkownicy Internetu sami z chęcią rozsyłają między sobą. Umiejętnie zaplanowany marketing wirusowy może przynieść ogromne korzyści danej firmie. Odpowiednio atrakcyjna treść i przekaz docierają z potężną prędkością i zasięgiem co ogromnej rzeszy odbiorców zapadając Im w pamięć, przemawiając do emocji i podświadomości.

Czym jest marketing wirusowy?Treść może też być szokująca, czy co najmniej kontrowersyjna. Taki wariant również zapewni mocne i trwałe dotarcie. Czasem dany slogan wykorzystany w marketingu wirusowym może mieć dłuższą żywotność, niż dana firma, czy produkt, dla którego powstały. ”Przygarnij kropka”, czy sławne „takie rzeczy to tylko w Erze” są żywym przykładem przetrwania powiedzenia długo po zakończeniu działalności Firmy.

Internet jest rewelacyjnym miejscem do uprawiania marketingu wirusowego

Zapewnia dotarcie do nieskończonej ilości potencjalnych Klientów i tworzy nieograniczony czasowo ani przestrzennie zasięg. Umiejętnie stworzony przekaz stworzy pozytywną opinię o firmie, wywoła pozytywne emocje związane z marką, a sukces dopełni niewielki koszt komunikatu. Pracę załatwią za daną firmę sami Odbiorcy angażując się z ochotą w dystrybucję reklamy. Opisane korzyści marketingu wirusowego powinny stać się zachęta dla każdego posiadającego własny biznes, by promować do przy użyciu tego właśnie zjawiska.

Polecana literatura to Dutko M., Marketing wirusowy: Biblia e-biznesu

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here