Marketing sportowy

Trudno teraz przeglądać kanały telewizyjne i nie trafić na skoki narciarskie. Czasem uda nam się włączyć telewizor akurat, kiedy będą one lecieć na żywo, czasami trafimy na powtórki albo na wzmiankę w wiadomościach. Tak wielkie wydarzenie to idealny moment by wprowadzić w życie marketing sportowy.

Czym jest marketing sportowy?

Marketing sportowyCo kryje się pod tym określeniem, najłatwiej wytłumaczyć na przykładzie. Oglądając skoki możemy dostrzec wiele bilboardów i innych reklam różnego rodzaju firm, niekoniecznie związanych ze sportem. Każdy uczestnik zawodów jest też sponsorowany przez firmy. Ich loga znajdują się na jego stroju. Co ma na celu takie działanie?

Mniej więcej to samo, co każdy inny rodzaj marketingu – ma sprawić, że o firmie będzie głośno. Zwykły kibic raczej nie zwraca uwagi na to, jaka firma sponsoruje ich ulubionego skoczka i czyje logo aktualnie widnieje na jego kasku. Na pewno jednak taki marketing sportowy sprawia, że kiedy zobaczymy to logo ponownie, będziemy je kojarzyć. Im częściej je zobaczymy, tym bardziej marka stanie się rozpoznawalna.

Marketing sportowy to nie tylko lokowanie reklam na strojach siatkarzy, piłkarzy i innych sportowców, albo wykupywanie miejsca na reklamy na torach rajdowych. To też reklamowanie samych wydarzeń sportowych.

Plakaty, ulotki, reklamy w telewizji czy sponsorowane posty na blogach i portalach społecznościowych, mają na celu przyciągnięcie widzów na wydarzenia sportowe. Podobnie jest z koncertami, spotkaniami autorskimi czy innymi tego typu wydarzeniami.

Marketing ten tak bardzo wszedł nam w krew, jest wszędzie dookoła nas, że przestaliśmy go w ogóle dostrzegać

Oglądając plakat informujący o imprezie Andrzejkowej nie zastanawiamy się nad tym, czy jest to marketing, ale nad tym czy chcemy pójść i kogo ewentualnie możemy ze sobą zabrać. Oznacza to, że cel został osiągnięty, potencjalnie chętna osoba została zaciekawiona tym tematem.

Często zatrudnia się też osoby, które robią relacje z jakiegoś wydarzenia, na przykład sportowego, nakręcają o tym reportaż i w ten sposób zachęcają ludzi, by w przyszłości wybrali się na taki mecz.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here