Marketing B2B

Marketing B2B (z angielskiego business-to-business) to nic innego, jak strategia (narzędzie) pozyskiwania kontaktów biznesowych. Jest to również proces, który pozwala przedsiębiorstwom stosować strategię obejmującą między innymi działania marketingowe (takie jak na przykład e-mail marketing, kampania medialna, posługiwanie się social mediami) w celu powiększania liczby kontaktów biznesowych.

Marketing B2B

Marketing B2B najlepiej obrazuje przykład samochodu, do którego należy pozyskać innych, oddzielnych partnerów biznesowych, takich jak producenci szyb, opon, jednostek napędowych itp., aby finalnie uzyskać efekt, czyli auto.

Marketing B2BWarto wspomnieć także, ze istnieje jeszcze marketing B2C, który skupia się na sprzedaży innych ofert klientom indywidualnym. Istnieją jednak różnice pomiędzy B2B a B2C. Przede wszystkim, marketing pierwszy opiera się na logice oraz dłuższym procesie pozyskania klienta. Drugi zaś ma całkiem odwrotne działanie – stara się używać argumentów głównie emocjonalnych, a proces transakcji jest bardzo krótki.

Marketing B2B opiera się na zasadach podobnych do marketingu skierowanego do klientów indywidualnych

Mimo to, konsumenci kupujący dzięki marketingowi B2B wybierają produkty, opierając się głównie na ich cenie oraz potencjalnych zyskach.

Aby odpowiednio rozpocząć działanie w obrębie marketingu B2B, należy najpierw zastanowić się nad tym, jaki jest idealny klient (osoba decyzyjna w firmie, podejmująca decyzje o współpracy, np. kierownik działu lub firma posiadająca fundusze na promocję). Należy wziąć przy tym pod uwagę m.in. branżę, liczbę działów, przychody firmy, jej wielkość i lokalizację siedziby, a także obsługiwane przez nią rynki. Kolejny krok to znalezienie miejsca, w którym przebywają potencjalni klienci oraz – finalnie – przygotowanie kampanii oraz testowanie różnych źródeł, które pozwolą pozyskać klientów. Warto skorzystać między innymi z content marketingu, social media marketingu, Google Adwords oraz e-mail marketingu i innych dostępnych narzędzi promocyjnych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here