Marketing afiliacyjny to rodzaj marketingu internetowego, która polega na tym, że określone działania powierzane są przez reklamodawców osobom niezależnym, na przykład afliliantom, czy innym partnerom, którzy za określone wyniki dostają odpowiednią wypłatę. Afiliacja to kanał marketingowy, który działa w taki sposób, że osoba, która „przyprowadzi”, skieruje na określoną stronę internetową zleceniodawcy klientów, dostaje odpowiednie wynagrodzenie, w zależności od jego skuteczności i efektywności.

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjnyMarketing afiliacyjny składa się z czterech najważniejszych elementów, pierwszym z nich jest sieć afiliacyjna, czyli programy partnerskie, osoby zlecające dane zadania, czyli reklamodawcy, osoby, która na swojej stronie umieszcza dany przekaz reklamowy oraz odbiorca, który wchodzi na daną stronę i ma możliwość zobaczyć daną reklamę i w nią kliknąć. Sieć afiliacyjna to główny element całego marketingu afiliacyjnego. Najważniejszym zadaniem sieci jest zbieranie w systemie wszystkich ofert od osób, które zlecają umieszczanie reklam na swoich stronach. Liczy się tutaj także relacja z osobami, które dane reklamy umieszczają na swoich stronach, powinny one na bieżąco otrzymywać informacje o możliwych dla nich programach partnerskich. Wydawcą, czyli osobą, która umieszcza takie reklamy na swoich stronach internetowych czy na fanpage może być każdy, kto tylko takie miejsce na reklamę posiada. Z takiej metody zarabiania korzysta bardzo dużo blogerów lub youtuberów którzy posiadający swoje stałe grono odbiorców mają większe szanse na to, że któryś z nich kliknie w reklamy, a co za tym idzie zarobki dla nich są większe.

Kanały marketingu afiliacyjnego

Najbardziej popularne miejsca, które poza stroną internetową mogą być doskonałym sposobem do dotarcia do klientów to także efora internetowe, gdzie jest możliwe umieszczenie reklamy, jednak warto pamiętać, by ta reklama była raczej mało widoczna, by był to rzetelny i prawdziwy tekst, który na końcu zawiera ewentualny link do danej strony. Portale społecznościowe równie dobrze się tutaj sprawdzają, gdyż są to najpopularniejsze dzisiaj miejsca gromadzące miliony użytkowników. Ważne jednak, by robić to w granicach rozsądku i nie spamować.Równie znanym sposobem są reklamy w Google Ads, gdzie reklamowanie treści jest dość skuteczne. Odpowiednio przygotowana kampania, wybrany segment rynku i dopasowane treści przyniosą na pewno oczekiwane rezultaty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here