jak znaleźć się na playlistach Spotify

Dynamiczny rozwój serwisów streamingowych sprawił, że rynek muzyczny na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat zmienił się nie do poznania. Obecnie bez aktywnej promocji w sieci trudno liczyć na dotarcie do sporego grona odbiorców. Jak jednak robić to skutecznie?

Sposób działania takich serwisów jak Spotify może wydać się dość brutalny. Liczy się przede wszystkim widoczność. Jeśli naszych utworów nie ma w odpowiednich kategoriach i gdy nie pojawiają się na playlistach, trudno liczyć na to, że zostaną dostrzeżone przez szerszą publikę. Wystarczy rozejrzeć się po serwisie, by odkryć, jak poszczególne zespoły i utwory są „pakowane”. Mamy tu podział na gatunki i nastroje, tematyczne listy przebojów, radia, przeglądy, rekomendacje i miksy. Sprawia to, że promocja w Spotify może okazać się bardzo skuteczna. Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić.

Walka na własną rękę z ogromną konkurencją będzie niezwykle trudna. Zwłaszcza gdy nie dysponujemy odpowiednimi narzędziami, które pozwolą nam skutecznie rywalizować. W takich sytuacji lepiej zgłosić się o pomoc do specjalistów.

Jak znaleźć się na playlistach Spotify?

Mowa tu jednak nie o tradycyjnych agentach, którzy będą starali się wykorzystać swoje kontakty, by nam pomóc. Dystrybucja tworzonych treści okaże się skuteczna dzięki współpracy z agregatorami muzyki – są to firmy oferujące pomoc muzykom w zaistnieniu w sieci. Między innymi poprzez należytą ekspozycję twórczości w Spotify.

Działalność agregatorów skupia się zarówno na dystrybucji, jak i promocji. Wszystko po to, aby nasze utwory stały się lepiej widoczne, co pozwoli dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców. Dzięki temu zespół bądź pojedynczy artysta ma szansę trafić na promowane listy, do których zwykły użytkowników serwisu Spotify jest w stanie szybko dotrzeć.

Do tego dochodzą rozbudowane akcje marketingowe, w ramach których agregatory wykorzystują swoje kontakty i kanały promocyjne. Jest to bez wątpienia dobry sposób na to, aby zaistnieć na scenie muzycznej. Oczywiście należy przy tym pamiętać o wyborze odpowiednich partnerów, którzy cieszą się uznaniem na rynku.

W ich doborze pomoże nam oczywiście internet. Jest to ogromne źródło informacji i opinii, wystawianych przez zadowolonych (bądź nie) klientów. Analiza ich komentarzy umożliwi podjęcie ostatecznej decyzji. Jedno jest pewne. Agregatory treści cyfrowych gwarantują mnóstwo możliwości skutecznej promocji w sieci – nie tyko w serwisie Spotify, ale również w Tidal, Apple Musi czy też YouTube.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here