marketing
Fot. Pexels.com

Prowadzenie małej firmy wymaga wielu godzin pracy. Jak zająć się marketingiem, żeby pozyskiwanie klientów było proste? Nie ma na to jednej recepty, ale warto skorzystać z kilku sprawdzonych porad, które będą idealne na początek.

Przeczytaj też: http://www.garg.pl/marketing-jak-go-prowadzic/

Wizerunek marki

Nawet małe biznesy muszą się prezentować w pewien określony sposób. Jaki? Wiele zależy od Ciebie i tego jaki biznes prowadzisz oraz kim jest Twoja grupa docelowa. Kiedy prowadzisz marketing liczy się przede wszystkim spójność.

Masz stronę internetową lub media społecznościowe? Zadbaj, aby zdjęcia, które się tam wyświetlają miały związek z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Przede wszystkim zdjęcia, które publikujesz powinny być wyraźne, wysokiej jakości. Zwłaszcza użytkownicy mediów społecznościowych przykładają dużą uwagę do wyglądu zdjęć.

Marketing w mediach społecznościowych

Social media dają wiele opcji. Zarówno płatnych jak i darmowych. Jednak zanim założymy konto firmowe na jakimkolwiek portalu warto zastanowić się na którym.

Przeanalizuj swoją grupę odbiorców. W jakim są wieku, jaki zawód wykonują, jakie są ich zainteresowania. Później sprawdź statystyki użytkowników popularnych portali społecznościowych. To pomoże Ci zdecydować, gdzie należy założyć konto.

Kiedy już masz profil zadbaj o wejście w interakcję z użytkownikami. Odpowiadaj na komentarze. Komentuj profile innych osób oraz marek. Pamiętaj, żeby nie stosować przy tym nachalnej reklamy. Nie wklejaj ciągle jednego komentarza z tą samą ofertą. Lepiej rozpocznij rozmowę i wybadaj czego chce potencjalny klient. Doradź mój, ale nie próbuj od razu sprzedać.

Nie zapomnij poprosić klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług o ocenę. Taką ocenę mogą wystawić w Google lub na Facebooku. Dzięki temu Twoja firma będzie wyglądała na bardziej wiarygodną oraz godną zaufania.

Marketing tradycyjny

Obecna sytuacja epidemiologiczna mocno ograniczyła tradycyjne formy kontaktu z klientem. Nie można zorganizować eventu. Trudno też o inne formy kontaktu twarzą w twarz. Jednak nic straconego. Niezależnie od tego czy świadczysz usługi czy sprzedajesz produkty możesz dać klientowi mały prezent. Warto dodawać kartę z podziękowaniem za skorzystanie z usług Twojej firmy. Jest to miły gest.

Zobacz też: http://www.escargot.pl/sie-przygotowac-czeka-cie-rozmowa-o-prace/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here