Inbound marketing

Marketing niejedno ma imię. Szczególnie w czasach współczesnych, kiedy to co rusz pojawiają się nowe koncepcje sprzedaży produktu czy usługi w celu jeszcze większego zadowolenia klienta. Co za tym idzie, na pewno choć raz spotkaliście się z terminem „inbound marketing”. Co to takiego? Z czym to się je? Czy nie jest to przypadkiem groźnie dla otoczenia, środowiska, a także zdrowia i życia klienta? Czytajcie uważnie.

Inbound marketing

Inbound marketing, w wielu kręgach zwany „marketingiem przychodzącym” jest strategią marketingową, w której chodzi o podejmowanie takich działań, które w jak najlepszy sposób są w stanie umożliwić odbiorcy samodzielne odnalezienie nadawcy pożądanego przekazu reklamowego. Inbound marketing to doskonała alternatywa dla tradycyjnego marketingu, bazującego często na agresywnej reklamie – w postaci klasycznych spotów, billboardów, czy też atakujących każdego internautę tak zwanych pop-upów – dla niewtajemniczonych to te denerwujące okienka, które wyskakują znienacka na stronach. Zapytacie pewnie, co jest celem tego typu marketingu? Czytajcie dalej, bo za chwilę się dowiecie.

Cel inboud marketingu

Budowa świadomości marki, a także wypracowanie długotrwałej – opartej na na dwustronnym modelu komunikacji i obustronnym zaangażowaniu – relacji z klientem. Taki jest właśnie cel inbound marketingu.

Są dwie koncepcje, na których opiera się inbound marketing

Są dwie koncepcje, na których opiera się inbound marketingMarketing przyzwolenia, który zakłada osobistą zgodę odbiorcy na przekaz marketingowy – na przykład poprzez subskrypcję mailową lub samodzielne wyszukiwanie produktu w oparciu o wyszukiwarki internetowe – to pierwsza baza inbound marketingu. Druga koncepcja to tak zwany marketing wirusowy, który opiera się na działaniach niejako nakłaniających odbiorcę do dobrowolnego rozpowszechniania informacji na temat danej marki.

Nie jest to jednak takie proste, jak mogłoby wam się wydawać. Żeby taki marketing mógł odnieść sukces, musi dysponować odpowiednimi technikami.

W tym wypadku są to:

  • promocja w mediach społecznościowych,
  • prowadzenie bloga branżowego,
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych,
  • content marketing.

Ta ostatnia technika jest najciekawsza i zapewne też najskuteczniejsza – zakłada ona tworzenie unikalnych treści, przydatnych dla odbiorców i rozpowszechnianie ich w internecie. Summa summarum inbound marketing to chyba najmniej inwazyjny typ marketingu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here