Druk na tkaninach - metody i rozważenie w kontekście reklamy

Nie da się ukryć, że „technika idzie do przodu” i absolutnie nic nie stoi w miejscu, więc oczywistym jest, że druk nie jest wyjątkiem. Dzięki temu, że techniki druku uległy rozwojowi, dziś jedną z bardzo popularnych usług oferowanych przez firmy poligraficzne jest druk na tkaninach. Jego funkcją jest głównie personalizacja odzieży. Dziś trudno sobie wyobrazić ubrania oferowane przez koncerny odzieżowe bez jakichkolwiek nadruków, napisów, czy grafiki. O ile masowa produkcja odzieży z nadrukami dla firm odzieżowych (np. popularnych „sieciówek”) jest zjawiskiem masowym i nie wywołuje zbytniej ekscytacji, ponieważ ciężko znaleźć unikalny nadruk, o tyle wykorzystanie personalizacji odzieży do celów reklamowych jest dobrym sposobem do promowania firm, usług, instytucji lub działań społecznych.

W obecnych czasach zewsząd atakowani jesteśmy przez wszechobecne reklamy, które nie spełniają już swojej roli tak dobrze, jak na początku. Spowodowane jest to przez dużą powszechność i powielanie tych samych wzorców. Jednak wykorzystanie odzieży i spersonalizowanych nadruków jest zjawiskiem dość świeżym i daje duże pole manewru, szczególnie, że ograniczeniem człowieka jest właściwie tylko jego własna wyobraźnia. Unikalny pomysł i naprawdę chwytliwy pomysł nadruku może sprawić, że zwykła koszulka stanie się istotnym składnikiem reklamy naszej firmy, usługi lub idei.

Druk w czasie swojej ewolucji wykształcił wiele technik – poprzez te gorsze, do coraz bardziej nowoczesnych i precyzyjnych. Do najbardziej popularnych należą: folie Flex Flok, druk sublimacyjny, druk bezpośredni na tkaninach DTG oraz druk termotransferowy.  Folie Flex Flok to w skrócie folie, które pod wpływem wysokiej temperatury trwale wiążą się z tkaniną – są to zazwyczaj proste nadruki uzyskane z wycięcia danego kształtu folii i „zaprasowaniu” go na powierzchnii materiału. Druk sublimacyjny także wykorzystuje wysoką temperaturę, za pomocą której atrament sublimacyjny trwale wnika w strukturę materiału – głównie białego poliestru. Druk bezpośredni na tkaninach DTG odróżnia się pominięciem nośnika (np. folii) pozwalając drukować bezpośrednio na tkaninie co pozwala na umieszczenie na materiale bardzo szczegółowych i precyzyjnych kolorowych nadruków. Druk termotransferowy jest najnowocześniejszy ze wszystkich – wykorzystuje druk laserowy utrwalany termicznie, co pozwala na wydajność produkcji, jednak jego wadą jest niska odporność na ciepło, a więc należy zachować szczególną ostrożność przy praniu oraz prasowaniu odzieży.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here